What's new?

>> onsdag 24 februari 2010

Inte mycket faktiskt... Lever livets glada dagar at "the Academy" och på kvällarna sitter vi här på YMCA och pluggar. Den här veckan har vi börjat med behandlingarna, i början var allt lite humbo jumbo men när vi fått prova dom och även utföra dom så faller alla bitar på plats. Det är ganska mkt som ska göras under en behandling som varar en timme, så det gäller att vara snabb men även proffessionell. Allting vi gör måste hålla "6 Star Class" = perfekt i minsta detalj, upplägget, behandlingen, konsultationen, hur vi för oss etc, etc. Igår var vi med fitnessinstruktörerna hela kvällen, vi kommer att arbeta ganska nära dom på båtarna och cross promota (vet inte hur jag översätter det ordet :P)  varandra. Vi Ioniterapeuter ska detoxa kroppens vätskor och deras jobb är att detoxa levern, kanske ska lägga upp min SPA-tour så ni vet vad jag ska jobba med... men inte idag ;) Det var iaf hur intressant som helst, ska se till att bli riktigt bra polare med fitnessinstuktörerna på min båt så att jag är healthy as hell när jag gjort mina nio månader (haha eller inte :)).

Det är så här det ser ut vid morgonens registrering :)

Imorgon har vi test på en behandling och på fredag är det "the big exam", det är då vi avslutar den här kursen! Vi har fått reda på att några i klassen redan blivit tilldelade båtar, ´men vi får inte reda på när det är dags att åka eller var vi ska så det är bara att vänta och se. För min del kan jag gärna stanna här två veckor till och ta en ny kurs, men som sagt, bara att göra som dom bestämmer, man har liksom ingen talan här haha. En tjej i kursen har hoppat av och åkt hem, tyckte pressen var för hård och en tjej fick avsluta igår och börja en annan kurs, "The best for the buisness" som dom uttryckte det. Det behövs verkligen vilja, passion för vad du gör och en hel del skinn på näsan för att inte bryta ihop tror jag. Vet inte hur många jag sett hittills, både i skolan och på YMCA som är så himla ledsna :( But no worries, I'm still happy :)


Hur leker livet hemma i Sverige, fortfarande mkt snö?! Återkommer så fort det händer ngt spännande i Watford :)
Kraaaam!

4 kommentarer:

emma 25 februari 2010 kl. 09:34  

Tur att du är en durasell kanin! ;) Puss

Bror din,  25 februari 2010 kl. 11:10  

Skönt att höra att livet leker ;D haha
Snön ligger vit om taken, endast brorsan är vaken syrran :D hehe
Jobba på som vanligt så kirrar du biffen o blir "the worlds greatest" de vet ja ;D
sen glider du o ja runt jorden o jobbar sen ;D
Keep up the good work, love you sis <3
TIME OUT

Anonym,  25 februari 2010 kl. 11:34  

Det är härligt gumman!! håller tummarna nu då att du får en plats snarast.. här hemma är det fortfarande mkt snö..börjar dra sig mot nollan och imorgon ska det bli hela 4 plusgrader ;)

Du slår alla på akademin! du är den bäste!!!!
saknar dig innerligt och hoppas allt går bra nu för dig. älskar
pussar kate och självklart familjen..
ps. leona har tagit sina första steg och nu står hon även och dansar till musik och grejer, jätte kul. Michelle är busig som vanligt, mammas charmtroll ;). kramis kate

Homie..,  26 februari 2010 kl. 14:04  

PUMAN!!!!!! Jag visste det...satsar man högt vinner man oftast hela skiten.......JAG RINGER IKVÄLL!!!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP