Det händer grejer...

>> fredag 19 februari 2010

... i princip hela tiden! Klockan ringer sex varje morgon, gar upp och lägger "masken" (ingen natural make up här inte, ska lägga upp bilder sa ni far se haha), frukost kvart i sju och sen springer vi till dubbeldäckaren. Buss till skolan en halvtimme varje morgon, upprop och sen börjar lektionerna, lunch en timme och mera lektioner. Här vet dom inte vad rast och mellanmal är och vi är inte tillatna att ata i klassrummen, sa äta var tredje timme... glöm det! Kl fem slutar undervisningen och vi maste städa hela academy innan vi kan ta bussen hem, da är middagen serverad, sen duscha och dyka ner i böckerna igen... Det är ungefär sa mina dagar i Watford sett ut hittills :) Har även skola i helgen, här kör vi 12 dagar i streck, vad är helg liksom?! Har inte ens haft tid att utforska det enorma köpcentrumet som ligger precis intill (vilket iofs är bra sa jag sparar lite pa intäkterna). 
Kursen som jag gar är sa intressant, mkt om detox och kroppen, tur att man har det intresset ocksa :D Men det är sa sjukt mkt att lära in (de andra tjejerna i min "klass" är fran Australien och England sa dom har ju iaf spraket gratis men tycker det är tufft ända). Har flera public speaking att utföra, dels en "SPA tour" där man säljer in behandlingar on Embarkation day (första kryssningsdagen) och ett "seminar", ett föredrag pa 30 minuter, kan säga att jag kommer vara en baddare pa att prata när jag kommer hem (som att jag inte är det innan hahaha). Idag blev jag tillsagd att ga till läkaren igen, var tvungen att ta vaccin för gula febern (vilket man maste göra om ska resa till t ex Brasilien) sen fick jag ga till Amrita (hon som har hand om alla details) där fick jag fylla i papper för en "seamans book" (fraga mig inte vad det är, stod iaf Bahamas pa pappret :P) och elektroniskt visum för Australien. Dom är sa hemliga här och säger ingenting förens det är dags att ge sig av sa jag vet inte mkt mer än sa, och att jag förmodligen kommer att lämna London redan nästa lördag vilket är ganska wierd da dom flesta maste stanna i minst tre veckor. 
Trivs jättebra här, stämningen pa YMCA är kanon! Har inte hunnit sakna ngt än, förutom träningen, gymmet kan jag glömma sa länge jag är här med tanke pa det daliga intaget av mat, de fa timmars sömn och allt som maste läsas in. Oj, vad hemskt det lät, men det är det inte!
Nu ska jag fa en skalpmassage och fortsätta öva pa min Spa tour som jag ska halla imorgon bitti :) Änn en gang, tack för alla kommentarer, mail och meddelanden! Vill sa gärna svara alla personligen, men jag hinner inte... vet att ni förstar och jag är sa glad att ni följer mig här (även om inläggen är trakiga utan bilder) 
Kramar till Er alla!!!

3 kommentarer:

Homie...,  19 februari 2010 kl. 09:07  

gumman...Bahamas och Aussie!!! klart det den destinationen.........då ses vi i Bahamas!!!

Jenny 19 februari 2010 kl. 14:16  

Fasiken va kul Emelie! Det känns som du hittat ditt kall. Lycka till med allt och kick ass! Puss och kram Jenny

Marre 19 februari 2010 kl. 20:51  

Babe!!!Jag hinner i alla fall sakna dig!Men shit vad kul att du har det bra. Är ju jättenyfiken på vart du hamnar, jag håller tummarna! Gumman förstår att du inte hinner skriva så mycket nu så vi får höras mer när du har tid! Har lappen framför mig på bordet hela tiden, blir så glad av den! Puss

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP