Details!!!

>> lördag 27 februari 2010

I 12 dagar har jag varit här och guess what?! Jag har redan en båt :D Kan inte med ord beskriva hur exalterad jag är!!! Den här dagen har nog varit den galnaste av dom alla hittills :) Började kl åtta i morse med att skriva mitt slutprov på kursen och direkt efter, det praktiska provet, klarade båda, Tjohoo!!! Sen fick vi göra ytterligare en behandling var och till slut vårat seminar. Kl fyra blev vi tillsagda att gå till konferensrummet och där fick några av oss våra details, vi som blivit tilldelade båtar :) Som sagt, det är ganska snabba rycka här så imorgon bitti blir jag upphämtad med taxi kl 06.30, sen vidare till Heathrow and then... LA! Planen var egentligen att göra London hela helgen med tjejerna, men man får vara flexibel helt enkelt ;)

Sista bussresan med 258 to Watford Junction
Blandade kulturer :)
Yasmine & Rebecca
Sista måltiden på YMCA (här sparar vi inte på kolhydraterna!)

Går ombord på söndag och börjar jobba direkt, helt crazy men det är så det funkar. Har inte riktigt fattat det än, dom här två veckorna har verkligen gått i 110 haha, men det är ju det jag gillar! Kommer förmodligen att sitta där i min hytt om typ ett halvår och tänka: Vad hände liksom?! hahaha. "Min" båt heter Crystal Symphony, en mindre lyxkryssare som håller "8 Stars Standard"! Börjar resan med Hawaii, tre olika öar (nästa vecka är det jag som dansar hulahula på Honolulu!) sen fortsätter vi över till Sydney, Australien, vilket innebär tio dagar till havs, det blir en utmaning... till :P Kommer att cruisa runt Australien och Nya Zeeland, sen vet jag inte mkt mer än att jag kommer få se så mkt mer än jag vågat hoppas på!

Mitt hem dom närmaste nio månaderna!

Uppdaterar så fort jag får tillgång till det, lovar! Tack snälla ni för era lyckönskningar och meddelanden, ni finns i mina tankar (som jag sa till dig mams, när tid finns ;))

Tills vi hörs igen, ta hand om ER!!!
Kraaam!


6 kommentarer:

Quila o Ronja 27 februari 2010 kl. 00:56  

Tack för en lååång pratstund "Tubba", det behövdes. Tur att inte världen är så stor ;-)
Vi hörs innan du lämnar LA.

Kramar från oss alla. Ska försöka komma ihåg kramarna till Mille i morgon ;-)))
Mams

(Fin båtbild...men min var bättre, hehe)

Lena Tornler 27 februari 2010 kl. 09:31  

Lilla Gumman!
Ta väl hand om dig, du vet väl att det finns mycket otrevligheter där ute i stora världen. Men WOW vad du får uppleva, så bra mycket mer än så många andra. Ta väl vara på varenda sekund. Du kommer att få massor att berätta för dina barnbarn när du blir gammal. Och du, glöm inte bort att ha fantastiskt roligt under tiden, och gör inget som inte din mamma och jag inte skulle ha gjort. Blink, vil följer dig via blogen. kramisar. Lena o Cay

Anna,  27 februari 2010 kl. 09:41  

Åh vad kul, sitter här läser om ditt äventyr o måste erkänna att det kom några lyckotårar... Blir så glad för din skull, du fick ju verkligen komma dit du ville :) Jag har varit inne o läst om båten och det verkar vara lyxkryssarnas lyxkryssare ;) hoppas du får det kanon, lycka till med allt... Puss o kram

Tessan,  27 februari 2010 kl. 10:10  

Coolt baby! Du är grym! Håll dig på denna båten så svänger du förbi Sthlm en sväng i början av juli :) Kollade hur denna båten går i år 2010, ser ut som hawaii, australien, nya zeeland, singapore, dubai, aten, rom, london, sthlm, köpenhamn, london, montreal, new york och massa ställen mellan! COOLT!

Kör hårt nu! Så ses vi i sommar!

Massa pussar, kramar och lyckatill-jävlar inamma! Björn hälsar också!

Agath 27 februari 2010 kl. 19:13  

Hej!
Även jag önskar dej lycka till på färden,
jag har läst din blogg sen denb blev till
och jag tycker det är roligt när det går
en väl i livet.
Om jag får kommer jag tillbaka fler gånger
vill ju följa dej på färden.
Lycka till nu och ta hand om dej.
Ha det bäst.

emma 28 februari 2010 kl. 17:11  

Fan vad kul för dig! Du hade väl hoppats på Australien? Pussar emma

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP