Vecka 1

>> lördag 6 mars 2010

Ska försöka summera mina första dagar här på Crystal Symphony :) Det gick bra att ”mönstra” på, tydligen så är hamnen i San Pedro en av de värsta att gå ombord på, saker och ting är inte särskilt strukturerade (är iaf på plats och lyckades ta mig igenom säkerhetskontrollen här också :P).


Buisness dressed första dagen på jobbet :D


Delar rum med Camilla, assistant SPA manager från Sverige, jättegullig tjej som hjälper mig med allt! Det är tur att London var som det var med allt som skulle läras in där annars hade det här känts som en smäll på käften bokstavligt talat :P Kan inte med ord beskriva hur frustrerande det är att inte ha koll på läget (ordnings/planeringsnatzi som man är haha) Ska lära mig allt om säkerheten ombord, hur man utrymmer ”in case of emergency”, hela SPA avdelningen, nya kassasystem, nya rutiner etc etc, skulle kunna fortsätta hur länge som helst (och ja mamma, jag har kollat min flytväst och vilken livbåt som är ”min” ;)) Jag började jobba i söndags, direkt när jag lämnat mina saker i hytten och fått i mig lite mat. Hade inga behandlingar inbokade men eftersom det var Embarkation Day så hade jag två demo behandlingar och en SPA tour. I måndags höll jag ett seminar, ingen mjukstart på det här stället inte. Har påbörjat en 17 dagars kryssning till Australien och Nya Zeeland!


Jag som aldrig blir åksjuk har fått bita i det sura äpplet nu kan jag säga, det är ingen ”walk in the park” att jaga en tsunami haha. Har aldrig sett eller känt såna här vågor förut och envis som jag är så vägrade jag ta tabletter mot det… Det gick dock över efter dag tre, ingen höjdare att göra behandlingar i det tillståndet :P Alla jag pratat med hittills säger att dom aldrig varit med om dessa tuffa seadays förut, lucky me som får dom till att börja med! (men om man ser det från den ljusa sidan så kommer det bara att bli bättre efter det här!)


Idag dockade vi Hawaii, Hilo :) Hade halva dagen off så jag och några andra tjejer från SPA:t gick i land. Tyvärr regnade det till och från så det blev inte att pressa på stranden, tog en tur till vattenfallen ist, härlig natur och riktigt skönt i luften! Det höll på att sluta riktigt illa då vi inte fick tag i ngn taxi tillbaka till båten, helt sjukt! Missar man tiden får man inte gå ombord och blir kickad på direkten. Jag fick helt enkelt ta saken i egna händer och lyckades flirta till mig skjuts ner till hamnen (kan säga att ett leende kan rädda en många ggr haha)

Sååå fint!

Swedish tourist ;)


Ska bli bättre på att uppdatera, internet har inte varit prio ett hittills, men snart har jag lite kött på benen så jag inte behöver läsa mig till alla rutiner här ombord ;)


Hoppas ni har det bra där hemma, fortfarande snö?!


Massor av kramar till er alla!!!

2 kommentarer:

Therese,  6 mars 2010 kl. 09:07  

Hej! Kul att höra ifrån dig!! Hemma är det ff snö, men det är ljusare och mer vår i luften. Idag blir det match i exotiska E-tuna, nästan som Hawaii :) Sen blir det invigning av nya Grand!

Kul med lite off-tid så ni fick se lite, tur att du är bra på att flirta så ni kom tillbaka... Shit!

Massa pussar o kramar
Tessan

Homie,  6 mars 2010 kl. 12:41  

.....härligt att äntligen få lite update.Vad otäckt med tsunamin,men som sagt det kan bara bli bättre nu. Låter riktigt kul...Hawaii underbart.Japp här är snön kvar men vår solen tittar fram allt mer...Nästa vecka väntar ÅRE!!!(lyssna av din mobil). Så spännande du har det.Massa kramar.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP