Melbourne!!!

>> söndag 21 mars 2010

Hade en riktigt bra dag igår! Jag och Camilla, min roomie hade halva dagen off så vi gick upp tidigt och begav oss in till stan för lite sightseeing och shopping. Det är höst här nu, men temperaturmässigt som en skön svensk sommardag, underbart! Hamnen låg ganska precis vid stranden och bara tio minuter med buss till down town. Blev att inhandla lite nödvändigheter som börjar ta slut, hittade även skor och lite annat (det gäller att vara försiktig med shoppingen med tanke på att man ska få med sig allt hem). Skönt att vara på land ett par timmar men det kändes nästan som att det gungade där också :P Båten lämnade inte hamnen förens kl tolv på natten så vi gick av efter jobbet och tog en drink på en mysig restaurang vid vattnet. Avslutade kvällen ute på däck 6 för att se sailaway, bye bye Melbourne för den här gången, vill absolut åka tillbaka (någon som ska med?!)



Idag var det helt sjukt mkt att göra i SPA:t, behandlingar från åtta till åtta och jag hade även bra försäljning. Skönt att känna att det vänder, bra för självförtroendet ;) Måste sänka min egen ribba lite, ni vet ju att jag kan ha lite väl höga krav på mig själv ibland :P


Imorgon är dockar vi Tazmania, Hobart. Har tyvärr IPM så jag måste vara kvar ombord men som tur är har jag två timmars lunch som förhoppningsvis kan spenderas ute på däck, ska nog ”lyxa” till det med att äta på Trident, Grillrestaurang (kanske tom glassbaren efteråt :P)


Ett bildregn från gårdagen:





Hur har ni det hemma? Fortfarande snö

Massa kramar från "down under" :)

2 kommentarer:

Tessan,  21 mars 2010 kl. 20:08  

Hej söt!
Fortfarande lite snö här hemma, men det smälter, så snart blir det löprundor i dina gamla hoods - Vrinnevi!
Melbourne kan jag absolut följa med till, vill dyka i Stora barriärrevet också!
Kul att det går bra med behandlingar och säljet också, du är ju grym! Känns alla överdrivna uttryck normala nu?
Saknar dig här hemma!
PUSS

Quila o Ronja 23 mars 2010 kl. 10:56  

Vad härligt det var att få prata med dig. Även om det var en "aning" fördröjning ;-)
Hoppas ni klarade er från Uliu!
Ska bli skönt när du kommer lite närmare.

Attans vad tiden går fort! Vi ses ju snart :-)))

Ha det bra

Massor av pussar o kramar från oss alla.
//Mamma

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP