7:e mars

>> måndag 8 mars 2010

Lämnar Hawaii och åker vidare mot Sidney. Idag börjar vi vår härliga tur, 9 seadays(!), hoppas att Stilla havet kan vara lite mer stilla den här gången. Har dock börjat vänja mig vid att bli vaggad till sömns, för att inte tala om att hålla balansen i gymmet (nu vet ni att jag är på banan igen när jag lyckats att ta mig dit några ggr, äntligen!) Vi hade bättre tur med vädret igår, klarblå himmel och strålande sol, underbart. Hade IPM (betyder att jag inte får lämna båten för dom måste ha ett visst antal crew ombord om något skulle hända) men det gjorde inte så mkt. Tog en rejäl sovmorgon, åt en god frukost och softade vid poolen, inte helt fel. Såg valar som cirkulerade runt båten, riktigt häftigt!

Lyckades inte få till bäsa bilden men stjärtfenan är alltid nåt ;)


Jobbade em vilket var tur, solen är sjukt stark här! Crew baren hade flyttat ”ut” på däck så vi satt där en stund på kvällen. Livet på en kryssare är lite speciellt men det har sina fördelar (får väl se vad jag tycker om några månader :P) Börjar sätta mig in i det mesta nu, har lite svårt att hålla reda på veckodagarna… redan.
En helt vanlig förmiddag på Symphony :P

Idag var jag med på en utflykt med några gäster, vi har den fördelen att vi kan följa med på arrangerade turen mot att vi hjälper till att räkna in alla och ser till att de är där de ska vara. Inte mig emot när man får uppleva en hel del ”for free” (gratis är gott!) Var uppe i bergen, vandrade runt i regnskogen och tittade på vattenfall (igen ;)) Naturen på Honolulu är fantastisk, regnade en del men det var varmt och luften så ren. Jobbade em även idag och nu ikväll blev det ett gympass och lite lyx i SPA:t.

Idag började det en ny tjej i SPA:t, nagelteknolog och svensk så nu är vi fyra svenska tjejer, Sweden rules :D

Tänker på er alla ;)

Kraaam!!!

7 kommentarer:

Quila o Ronja 8 mars 2010 kl. 16:07  

Vilka härliga bilder!!! Men gunget.....njae, kanske inte min grej ;-)
Vad skönt att du funnit dig tillrätta och börjat träna igen.
Hoppas nu resan "över" blir lugn, inte allt för mycket vågor.
Vi hörs när du kan
Puss o kram
/Mamma

Anonym,  8 mars 2010 kl. 18:51  

hej snuttan! Det låter skönt att du funnit dig till rätta...idag sken vårsolen fram i sverige. saknar dig massor min duracell emmelie :) tänker på dig och ta hand om dig hjärtat. pussar kate

Homie,  9 mars 2010 kl. 08:05  

...sol,sol,sol, underbart med sån värme......sköt om dig

Anonym,  9 mars 2010 kl. 13:11  

Så underbart det ser ut... man längtar inte alls till värmen (ler) hoppas du får en fortsatt bra upplevelse ombord.... Kram Sara m familj.

Anonym,  9 mars 2010 kl. 21:52  

Hej gumman! vad skönt att du verkar ha det bra, ser helt underbart ut, inte ett dugg avis... Hoppas nu inte vågorna är allt för stormiga till nästa destination. Tänker på dig! ta hand om dig... :)Massa kramar maria

Anonym,  9 mars 2010 kl. 22:05  

Ciao bella.... förstår att du inte ångrar ditt beslut. Det är väl inte så svårt att vänja sig vid det här livet. UNDERBART ser det ut och jag tänker på dig varje dag. Var rädd om dig!!! Kram kram Kerstin

Anonym,  14 mars 2010 kl. 12:57  

Hej gumman! Ville bara säga att jag saknar dig här hemma och tänker på dig. Följer din blogg så jag inte missar något spännande:)

Puss och kram på dig / Maria E

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP