10:e mars

>> torsdag 11 mars 2010

Befinner mig ngnstans mitt ute i Stilla havet, det enda vi ser är vatten, vatten, vatten som turligt nog håller sig ganska lugnt. Jag har iaf mått riktigt bra, inget illamående alls! Har halva dagen off idag, börjar inte jobba förens kl två, men självklart hade de bokat in mig på safety training samt kaffe med kaptenen. Kaptenen är från Tyskland, riktigt trevlig och rolig faktiskt. Nu har jag varit och kollat upp hur det ser ut på the bridge, många knappar och spakar. Igår ställde vi tillbaka kl en timme så kvällen avslutades i crew bar, har lovat mig själv att begränsa besöken där till två kvällar i veckan (får se hur det går haha), vi hade skoj iaf!

Min nya svenska vän Sahra :)


På fredag är det stor fest ute på däck, en av gästerna sponsrar oss crew med mat och dricka, tack så mkt! Vi kommer att korsa ekvatorn den här veckan också och gissa vad?! Lördagen försvinner för oss helt, vi kommer att gå och lägga oss på fredag och vakna upp på söndag morgon liksom, märkligt… Betyder det att vi inte existerar på ett dygn eller?! Tidsmässigt kommer vi ifatt er åtminstonde och vi slipper en seaday, tjoho!


Mitt behandlingsrum där jag tillbringar många timmar av dygnet, lyx med havsutsikt!

Mitt rum, passande namn :)

Hoppas våren kommer till er snart. Här är det galet varmt när man går ut på däck, riktigt klibbigt. Superskönt att powerwalka runt sundeck efter ett gympass på kvällen dock. Är glad att jag kommit igång med träningen igen, vet inte hur det här slutar annars. Finns alltid mat, snacks, tilltugg att förse sig med och det är bra mat, salladsbuffén är kanon! Håller mig borta från dessertbordet men har svårt att motstå glassbaren, jag och frestelser…!

Grattis Patrik på födelsedagen (vet att det blir en dag för sent men här har vi precis börjat den 10:e mars, självklart får du äkta min Homie! :P) Ska ta en bit tårta för dig idag :D


Tack för alla fina kommentarer, dom betyder massor (vet att jag sagt det förut och kommer förmodligen att fortsätta med det också ;))

Varma Kramar till er alla!!!

5 kommentarer:

Broorsan,  11 mars 2010 kl. 07:48  

Skönt att höra att du lever o har de bra! :D
Häftigt de låter med att en dag bara försvinner , man borde få ha de som man vill egentligen! ää va fan, "orka måndag ida" ;D hehe

Värmen börjar sakta men säkert smyga sig på här hemma! riktigt nice vissa dagar, solbrillor på o stekarfingret i luften!
Går bra på jobbet, Bishop blev riktigt nice så när du kmr hem vet du vart du o din bror ska gå nu :D
Tänker på dig hela tiden sis, love you <3
PS. Ta de lugnt på kvällarna! TIIIME OUUT om du fattar va ja menar ;D hehe

Madde,  11 mars 2010 kl. 15:07  

Emmelie! Du lever verkligen lyxigt. Malmö känns väldigt grått jämfört med din värld. Men jag är glad dör din skull. Så bra att du åkte iväg på det här. Saknar dig. Om det går kommer jag gärna och hälsar på! Puss madde

Lena Tornler,  14 mars 2010 kl. 20:51  

Härligt ser det ut. Fantastiskt att en av er ungar verkligen gjorde det här som man kanske skulle ha velat gjort själv när man var ung. Vilken utsikt från sin arbetsplats, jag har en innergård mitt i stan som utsikt från mitt jobb.
Passa på och njut av ditt nya arbete.
Kram till dig.

Lina,  15 mars 2010 kl. 20:26  

uppdaterade mig idag, har inte hunnit läsa nåt på ett tag!! jag säger bara men guuuud vad roligt det låter!!!! du är så duktig som orkar med allt nytt och väder...och nästan missa båte..urs....kan du inte skriva lite mer vad det menas med de olika saker du gör när du jobbar? har du en behandling du gör hela tiden, och vad innebär den??

vi håller ställningarna på salongen iaf ;-) tänker på dig massa kramar

sahra 16 mars 2010 kl. 00:57  

snygg bild hörrudu... vi får nog se till att ta en bättre ikväll! såg precis att deck&engin department har lämnat en fin lite n lapp till oss att dom har party på 6aft ikväll! så d ser ut som att d blir lite drinkar idag ändå. d är liksom "complimentary" dricka! Kan man ju inte säga nej till... ;)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP