>> torsdag 18 mars 2010

I morse dockade vi Australien, gick upp 5:30 för att se ”sail in”, underbart att se land igen! När jag åt frukost hade jag en fin utsikt över operahuset ;) Tyvärr hade vi ingen möjlighet att hinna av, typiskt. Var tvungna att göra en crew drill för coastguards och sen göra i ordning allt inför embarkation. Ingen rast ingen ro, men jag och Sahra hann med att sitta ute på däck i solen en timme iaf (vilket är tillräckligt här, sjukt stark sol). Kommer att gå iland på lördag då vi är i Melbourne och även i flertalet hamnar i Nya Zeeland, Sidney får vänta till mitten av april då vi är här i tre dagar. Perfekt att göra snabbvisiter på så många platser så kan man avgöra vilka man kan tänka sig att åka tillbaka till :)




Hade tre behandlingar nu ikväll och efter det packade vi upp alla varor som kommit ombord, långa dagar blir det! Imorn är vi i princip fullbokade allihopa, finally :P

Bjuder på lite bilder från gårdagens S:t Patrick's party (dresscode: green ;))

Sahra & Gavin
Gemma & Rachel

No comments!


Skulle kunna somna stående just nu, men då vet ni att jag avklarat den långa passagen från LA! (nästa gång är det jag som tar flyget haha) Det har hänt så sjukt mkt på så kort tid, kan summera min första kryssning: Hawaii, cyklonen Thomas, roliga kvällar i crewbar, förlorat en dag i mitt liv när vi passerade dateline ;) Det är tur att man gillar när det händer saker hela tiden!

Mamma vad gullig du är, har inte varit inne och kollat på webben själv, men å andra sidan ser jag det ju live ;) Kul att du hittade och att du kan känna dig trygg med att veta var båten är exakt hela tiden (men bli inte fast vid datorn bara)

Kramar till er alla som vanligt :D

3 kommentarer:

Quila o Ronja 18 mars 2010 kl. 22:55  

Och när jag åt frukost (som jag visst inte gjorde) så hade jag en underbar utsikt över,.....över eeh... en lerig grusväg.
Men, en ganska fin grusväg dock ;-)))
Det låter helt underbart "snutt"

Kraaaamar
Mams

Anna,  20 mars 2010 kl. 10:34  

Tack så mycket för gratulationen o skålen :) Det har varit så sjukt mycket här, så jag har tyvärr varit dålig på att vara inne o läsa, men det ska de bli bättring på :) det är jätte kul att läsa om dina äventyr :) puss

Madde,  20 mars 2010 kl. 17:11  

Nää vad härligt du har det. Du kommer ju aldrig vilja komma tillbaka?? Eller? Saknar dig. Önska att jag fick vara mee på båten. puss

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP