31 mars

>> onsdag 31 mars 2010

Kryss nr 3 i ordningen, den kommer att ta oss ytterligare ett varv runt Nya Zeeland men med några nya hamnar. Var i Tarangua häromdagen, en riktigt liten mysig stad. Jag och Chantal åt en god frukost ute i solen, gick och strosade vid vattnet, unnade oss lite shopping och självklart Starbucks :P Hittade fyra (!) superfina klänningar, dom kan jag ha när det är formal och informal nights här ombord. Än så länge har jag ju hållt mig till casual kvällarna, lite mer min stil men vi får se om jag trivs i dessa också ;)



Igår dockade vi Auckland. Meningen var att jag skulle få hela dagen ledigt för att jag gjorde så bra ifrån mig på förra kryssen, men den där j-kla IPM sabbade det så jag får välja ledig dag nästa kryss ist (vilket förhoppningsvis betyder två hela dagar i Sidney!)


Annars rullar det på i vanlig ordning och jag har faktiskt lyckats få min kolumn på båten ganska bokad redan. Idag hade jag tre gäster inbokade som blivit rekommenderade att gå till mig av några av deras vänner som var med på den förra kryssen, då blir man lite glad :)


Helt galet att det är påsk snart, då blir det påskmiddag och snaps i messen tjoho! Om ni undrar hur det gick med hälsokryssen så var vi riktigt duktiga tills det var tre dagar kvar haha, besökte iaf gymmet några ggr :P


Hörde att snön var på väg bort från er nu äntligen, ni är värda det härliga väder som jag har haft senaste månaden!

Bara svenskar i crewbar :)

Kraaaamar till er alla!

3 kommentarer:

Lena Tornler 31 mars 2010 kl. 23:09  

Vad avundsjuk jag blir, dit vill jag också åka. Passa på och njut Emelie trots din lilla ledighet så mycket du kan.
Kramar
Lena o Cay

Sara 1 april 2010 kl. 13:36  

Hej!! Nu har jag hittat hit!;) de ser helt underbart ut!!!! Är glad för din skull! Jag håller ställningarna på gymmet så länge;)
Kramiz!!!

Anonym,  2 april 2010 kl. 10:14  

Shit pommes asså! Jag får fasen gåshud när jag tittar på ditt äventyr...

Börjar känna en bitter smak av att jag kanske har valt fel yrke ;) hur ska jag kunna göra ett sådant äventyr?? Och det bästa av allt! Du behöver inte flyga överallt, passar mig perfa jue! =)

Nä, jag håller mig till att sälja skor för tillfället men sen ska det bli ngt av mig oxå ;)hehe.

Härliga bilder Emmelie! Keep up the good work!

Puss från Bella

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP