Phuket och Yangon!

>> söndag 2 maj 2010

Dagarna bara rusar förbi! Börjar jobba 7:30, en timmes lunch (förutom när vi är i hamn då vi har två), en halvtimmes middag och sen slutar vi oftast 20:15. Brukar bli timmes PT med Brian eller Dennis sen är det kväller. Antingen går vi på bio, på någon utav showerna eller bara hänger i crew bar, det är ungefär så en vanlig dag på båten ser ut (kanske nämnt det förut iofs). Ikväll var vi inbjudna till Crystal Dining Room där vi avnjöt en femrättersmiddag, underbar mat och fantastisk service, 6 star!

Hade en hel dag ledigt då vi var i Phuket. Jag, Frida och Emil tog en taxi till Naiharn, en jättefin strand. Vi latade oss hela dagen, badade, solade, tog massage och åt god mat.


Har varit i Mayanmar, Yangon nu i tre dagar. Har fått stå ut med 43 graders värme och strålande sol, helt galet det känns som att man smälter. En av kvällarna besökte vi ett enormt tempel, går inte att beskriva med ord eller visa med bilder hur vackert det var. Idag följde jag med på en gästutflykt där vi började dagen med morningmarket följt av en tur med häst och vagn och avslutningsvis ytterligare ett tempel. Vi fick även ta en titt på hur dom flesta bor i det här landet, människorna är jättegulliga men det är lite hjärtskärande att se hur dom lever (eller så är det för att man själv är så bortskämd) Det är iaf intressant att få uppleva alla olika kulturer och platser (visste inte ens att det här landet existerade knappt :P)


Nu styr vi vidare mot Indien, har två hamnar att docka där och sen är vi i Dubai :) Jag närmar mig Europa nu!

Halva SPA ligan och våran servitör

2 kommentarer:

Homie..,  3 maj 2010 kl. 19:42  

Ser ut som du gör en öl reklam för SINGHA..hahahah.Skönt att du börjar närma dig oss och att vi kanske kommer ses snart....PUSSSSSSSS....Jag saknar dig massor!!!

Anonym,  3 maj 2010 kl. 22:37  

Hej gumman fattar inte varför jag inte kommenterat tidigare, kan bero på ren stress- du vet hur det är. Du ser ut att ha det helt underbart jag är så himla glad för din skull. Saknar dig massor puss vännen från Tyra

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP