Jordanien & Egypten!

>> fredag 21 maj 2010

Jag är mer död än levande just nu :P Har haft två hela dagar ledigt, dag 1 i Jordanien där jag eskorterade en gästutflykt till Petra. Vilket ställe, helt otroligt hur de levde där i ”grottor” i bergen. Var en bra bit att gå men på tillbaka vägen var vi lata och tog en häst ist haha, jag som inte har ridit på typ 10 år.



Dag 2 eskorterade jag ytterligare en utflykt i Safaga, Egypten. Vi åkte till Valley of the Kings, fick se de gamla faraoernas gravar, mäktigt! Dessvärre var det kameraförbud så jag kan inte dela med mig :( Så två dagar i rad a 12 timmar med gäster, behöver inte säga så mkt mer. Egyptierna är helt galna, farligt att vara blond i det här landet... Vädret har varit toppen hur länge som helst nu, temperaturen har dock sjunkit sedan vi var i Yangon, från 46 grader till typ 34 vilket är mer humant ;)

Back to work igen imorgon bitti, glider genom Suez Canal innan vi dockar Alexandria på måndag. Ser fram emot nästa kryss som är i Medelhavet :D


2 kommentarer:

Bruusch,  22 maj 2010 kl. 10:52  

Du ser inte ut att fått mkt färg, tar solen i Sverige mer alltså ;D haha jobba nu syster du kan inte vara blekare än din bror på fyllan ;D hahaha
saknar dig
Love you

Camilla,  26 maj 2010 kl. 10:27  

Kul att läsa och följa dig i allt du gör :) men saknar våra samtal det är inte detsamma utan dig :( Kom hem snart!!!! Kramar

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP