SWEDEN!!!

>> måndag 5 juli 2010

Äntligen har jag fått träffa min älskade familj och mina vänner. Har haft två toppendagar i Stockholm. Hela familjen kom ombord på båten, gissa om det var helt underbart att få krama om alla. Milton hade sparat jättemånga pussar och kramar till sin moster :) Jag visade dem runt hela båten, tog med dem upp till bryggan och vi åt god lunch på grillrestaurangen. Sen blev det självklart till att gå av för att få i sig lite svenskt kaffe :P De hade med sig presenter till mig, eller det jag bett dem ta med sig: Cosmopolitan och lösviktsgodis, inte mkt man saknar här hahaha.


På kvällen åkte jag in till city för att möta upp mina Maria, Marre, Tessan och Björn på söder, så härligt att se dem igen. Är så himla glad att de tog sig tid att åka upp och hälsa på, blev ett riktigt kramkalas. Satt och pratade i timmar (kan tillägga att jag började känna mig krasslig så fort vi kom på svenskt vatten, typiskt när man inte varit sjuk på ett halvår) De hade bokat hotell så vi njöt av lyxig hotellfrukost, kan säga att det var skönt att sova i en riktig säng för en natt. Dag 2 gick vi runt i stan, shoppade lite nödvändigheter, njöt av att få umgås och av det fina vädret förstås. På kvällen mötte jag upp en gammal vän som jag inte träffat på länge, det sjuka är att även om jag inte träffat dem som står mig närmast på så länge känns det nästan som det var igår, märkligt. Har iaf samlat på mig så mkt energi så mina sista månader kommer att gå som på räls ;) Igår hade jag tappat rösten, förmodligen för att jag pratat så mkt (lite mer än vanligt) men idag är den så gott som tillbaka. Hade en jättefin bukett blommor på rummet från mina vänner på båten som tyckte synd om mig, folket här ombord är verkligen omtänksamma.


Nu är vi på väg tillbaka till Ryssland igen, den här kryssen liksom den förra innebär sjukt sena kvällar i SPA:t, men jag överlever. Ikväll ska vi fira 4th of July (en dag för sent) ute på 6 aft, mat och dricka bjuds det på och jag har sovmorgon imorn!






Passa på att njuta av den svenska sommaren därhemma!!!






Det var svårt att säga Hej då igen :(

Bye, Bye Sweden for this time...

4 kommentarer:

Homie..,  6 juli 2010 kl. 11:26  

...håller med om att det kändes som igår när vi sågs.....Sååååå kul att se dig gumman...Längtar tills du kommer hem!!!! KRAM

Anonym,  9 juli 2010 kl. 16:11  

love your blogg!

Anonym,  14 juli 2010 kl. 23:52  

hej emmelie, hoppas att du har det underbart där ute på havet. Det var ju så himla länge sen vi sågs och pratade. Har varit inne och läst lite grann då och då för att se vad du gör och mår.
Tänkte fråga dig vilken skola du gick på när du läste till hudterapeut??
Är inne på att byta yrke, vad tror du? kan det va nått för mig?? hur som helst. Hoppas du kan svara på det här inlägget.
Trots att jag e så fruktansvärt dålig på att höra av mig i vanliga fall.
Många kramar från Frida Uppman
( eller nu mer heter jag ju Kullman )

One life-Live it 16 juli 2010 kl. 15:58  

Hej Frida! Jag har det verkligen toppen :) Kul att höra från dig och grattis till bebbe nr 2 och till bröllopen, det är inte klokt vad tiden går fort och att vi verkligen är vuxna nu haha. Jag gick på International Beauty School i sthlm, tror deras hemsida är beautyschool.se. Den är privat så du måste finansiera själv. Annars kan du söka en tvåårig ky-utbildning på st eriksgymnasiet i sthlm. Klart du ska prova ngt nytt, jätterolig bransch och det händer alltid ngt nytt. Lycka till! Kraaaam

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP