Finland, Ryssland, Tyskland & Danmark…

>> fredag 16 juli 2010

… är vad som hunnit avverkats sedan sist. Ber om ursäkt för dålig uppdatering men jag får skylla på dålig uppkoppling och för mkt annat att göra båten ;) Den här kryssen, liksom den förra, är fullpackad vilket betyder mkt att göra i SPA:t. Tidiga mornar, sena kvällar samt att man vill hinna med gymmet (och crewbar haha). Gick aldrig av i Ryssland den här kryssen heller men vi kommer att åka tillbaka tre gånger till. Vädret har varit toppen, förmodligen samma som ni har därhemma. Är så glad att jag får uppleva ”svensk” sommar. Finland och Danmark påminner så mkt som hemma, Köpenhamn är underbart. Så härligt att bara gå omkring och titta på folk, shoppa ”normala” grejer och äta god mat. Inga tempel, kyrkor, synagogor och andra sevärdheter man bara MÅSTE göra när man är på vissa ställen (vet att det låter otacksamt efter allt jag fått uppleva men ärligt talat…:P)


Vi dockade både Warnemunde och Kiel i Tyskland, tog tåget till Hamburg och åkte runt med en sightseeingbuss runt stan. Dessa bussar är great, du hinner se ganska mkt av staden på kort tid. En av kvällarna ordnades det ett Germanparty på 6 aft, god mat och dricka inkluderat i vanlig ordning. Dessa fester är riktigt trevliga :)


Hur har ni det hemma, smälter ni bort i värmen?! Alla blir så fascinerade av att det är ljust nästan 24 timmar om dygnet, själv är man ju van och som tur är har vi inga fönster i hytten ;) Solnedgångarna är det bästa av allt!


Nästa kryss som påbörjas idag ska ta oss upp längst Norges fjordar, ska bli kul att se har hört att de ska vara bättre/vackrare än Nya Zealand (ska ge er min bedömning sen). Kryssen varar i 15 dagar innan vi är i Stockholm igen, dockar sent på kvällen och stannar bara en natt tyvärr. Sahra, min svenska vän i SPA:t, signar har signat av båten, hennes 9 månader är avverkade!

America/Canada party 6 aft

The beach in Warnemunde/Tyskland

Givetvis en öl i Tyskland!

Solen lyste som alltid :)

Min irländska vän Rachael :)

Nästan hela ligan ;)

3 kommentarer:

Tessan,  17 juli 2010 kl. 09:58  

Hej Baby!

Har fått jobb!

Vi hörs!

Puss & Kram

Homie..,  20 juli 2010 kl. 10:17  

...inte visste jag att det fanns så fina stränder i Tyskland....det kanske bara finns nudiststränder där;)....god öl har de iaf.
Känns som om det var igår vi sågs och som att det är i morron du kommer hem...hahahaha.Saknad är du fortfarande...STOR KRAM!!!

Anonym,  22 juli 2010 kl. 20:50  

Hej! Gillar din blogg!
Kunde dock inte hitta ngn e-mail adress så jag frågar här.
Jag undrar ifall jag kan skicka över ngr intervjufrågor angående ditt yrke. Läser själv till hudterapeut och skriver ett specialarbete om yrket. Skulle vara väldigt uppskattat!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP