Life's good!

>> måndag 28 juni 2010

Har överlevt både middsommarfirande och min 27:e födelsedag! Vill ocskå passa på att gratulera min älskade pappa i efterskott på födelsedagen :)


På midsommarafton ankrade vi utanför Gotland, riktigt nice. Gick av tidigt med Sahra och åt frukost på ett mysigt kafé, äntligen svenskt kaffe tror jag fick i mig fyra koppar haha (kanske har nämt tidigare att kaffet inte är ngn höjdare ombord). Sen promenerade vi runt i Visby och bara njöt av att vara ”hemma”, det är nu man inser hur bra man har det i Sverige. Avsutade kvällen med midsommarfirande i O-bar, kan erkänna att jag för första gången saknade Sverige, sill och potatis, nubbe och grillat :P

Dockade S:t Petersburg igår på min födelsedag. Tror att många på båten vet att jag är en gottegris för när jag vaknade hängde det en påse med godis på dörren och efter det fick jag diverse bakverk, kakor och fruktfat :P Kapten kom upp till SPA:t och sjöng Happy Birthday, fick även ett gratulationskort, söt! Hade även en stor bukett blommor i min hytt, blir bortskämd ombord :) Jobbade till åtta sen hade mina kära spinninggrabbar ordnat utomhusspinning som avslutades med champagne :) Mötte upp hela SPA ligan i Officer-bar för att äta tårta och sen fortsatte kalaset i Crew-bar där Sahra och Benita smyckat med diverse bilder, girlanger, Sverigeflaggor och ballonger, så himla fint och gissa vad glad jag blev. Det var hur mkt folk som helst som stannade kvar på båten ist för att gå i land vilket jag verkligen uppskattade, roligaste festen på länge! Kan säga att jag är glad att min manager gav mig sovmorgon till ett idag annars vet jag inte hur den här dagen hade gått haha.


Stannar i Ryssland till imorgon, åker sedan vidare till Finland innan det är dags att få träffa hela familjen och några vänner i Stockholm. Det här är lätt den bästa kryssen hittills!


GRATTIS PAPPA!


Svenska flickor på Gotland!


Home sweet home in my hand ;)

Toast skagen o cider fick bli ett substitut till sill o nubbe!

Midsommarflickor i O-Bar!



Vår hemmagjorda midsommarstång!


Birthdayparty!


Mina vänner som dekorerat crew bar :)




Var ju självklart tvungen att vara med och välja musik :)


Avslutade firandet hos bagarna för lite nybakat innan läggdags, bättre än Mc Donalds :P (fråga inte varför jag är utklädd till julgran hahaha)

1 kommentarer:

Anna,  28 juni 2010 kl. 23:19  

Grattis i efterskott :) förlåt att jag missade din dag, ser dock att blev väl omhändertagen :) när är det kommer till Sthlm? Skulle vara kul att komma upp och träffa dig :) är det vid flera tillfällen? Ha de bra, puss o kram o grattis igen!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP