Dunedin, Duskey/Doubtful & Milford Sound!

>> onsdag 7 april 2010

Känns att hösten är på ingång i Nya Zeelands södra delar. Solen har varit framme en hel del ändå, som hemma hos er vad jag förstått fast tvärtom eller, oj vad rörigt det blev :P Åt frukost inne i stan i vanlig ordning, skulle besökt en chokladfabrik men den var stängd eftersom det var måndagen efter påsk. Typiskt men kanske lika bra det, jag och choklad är dangerous!

Rough sea började så fort vi lämnat Nya Zeeland och det är vad vi har att vänta oss tills vi dockar Sidney på lördag morgon. Åkte genom några fjordar igår och idag, inser att bilderna inte ger samma känsla som att uppleva det live men det var fantastiskt vackert.


Igår var det fomalnight och jag fick inviga en av mina nya klänningar, var och tittade på en show sedan bjöds det på vin och ost i baren. Blev inte många timmars sömn inatt, tur det finns clear eyes :P Ibland är det bra att dagarna går snabbt, unnade mig lite tid i ångbastun och snart är det dags för sängen. En timme bakåt ikväll igen perfekt för jag behöver verkligen sova den timmen ;)
Obligatoriska "svenskarna i crewbar" bilden!


Grattis Sandra på födelsedagen! Hoppas du får en toppendag/kväll, önskar jag kunde vara med och fira. Skickar över en stor kram och hälsa la familia!


Kramar till er andra också förstås!


4 kommentarer:

Quila o Ronja 7 april 2010 kl. 15:06  

Tjusigt värre ;-)))
Trist att det ska gunga så, men det lider ju inte du av, som tur är....
Kul att vi/ni hade lite träff över nätet så du fick info.
Såg du min fina bild, från din båt? Hahaha
Ha de bra

Kramar till dig
Mams

Anonym,  8 april 2010 kl. 00:40  

hej hjärtat! vad bra du har det gumman! saknar dig vännen.... är så tomt utan en frisk fläkt som du! ditt skratt, dina kommentarer, meningar, härliga du bara ;) ha det toppen. love kate

Homie,  8 april 2010 kl. 09:14  

..ångbastu,frukostar i land...jobbar du något???hoppas allt är bra...går väl ingen nöd på dig hahaha. Här hemma har vi börjat bygga butik och nya gänget är ok.....känns kul.....mkt nya kläder blir det hahahha.....pussss

Anonym,  8 april 2010 kl. 11:40  

Tack gumman. Jag hade en jätte bra födelsedag :-) Va bra du verkar ha det gumman, så roligt och läsa vad som händer med dig :-) Saknar dig här hemma. Ta hand om dig! Puss puss sandra

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP