Bali!

>> måndag 26 april 2010

Har hunnit med både Bali och Semarang sedan sist. Fattar inte vart dagarna tar vägen, snart inne i maj och idag börjar en ny kryss igen som ska ta oss till Dubai. Bali var jättefint (som dom flesta andra platser jag har sett hittills ;)) Ganska mulet men riktigt varmt. Jag och Frida tog en taxi som körde oss runt halva ön, 5 timmar för typ 10 dollar helt galet. Tittade på målningar, besökte tempel, var i en apskog, åt god lunch och badade självklart i havet! På kvällen bjöd kaptenen med besättning alla crew på grillfest, en bra avslutning på en mkt bra dag!

Har korsat ekvatorn igen och den här gången var jag med på ceremonin, blev insmord med ngn sörja och islängd i poolen haha.


Nu befinner vi oss i Singapore, har aldrig varit i en så ren stad förut. Här kan du få enorma böter om du tuggar tuggummi eller överhuvudtaget har tuggummi i väskan :P Blev en del shopping på dagen och på kvällen åkte vi till ett mysigt ställe och åt middag.


Hur leker livet i Norrköping? Om två månader är jag i Stockholm och hälsar på! Tänker på er därhemma. Är fortfarande nöjd med livet ombord en lyxkryssare ;)

Vet ngn som skulle gilla den har tavlan ;)
Vicekapten Stefan och kapten Egil

2 kommentarer:

Quila o Ronja 27 april 2010 kl. 22:25  

Hej lilla gumman.
Undrar vem som gillar tigrar ;-)
Vilka fina bilder. Skönt att se dig ibland.
Det vore bra om du kunde höra av dig ang. deklarationen. 3 Maj ska den lämnas!
Kolla din mail.

Pussssar o Kraaaamar
Mams'

Anonym,  6 maj 2010 kl. 18:39  

Varje gång jag går inte och läser på din sida blir jag helt tagen av allt du får göra. Det är ju inte klokt. Vad häftigt det är! Är det alltid kul eller längtar du hem ur imellanåt? Kommer du bara göra en resa eller kommer du sakna det för mycket o åka fler gånger?

Vardagen här i malmö är bra. Allt rullar på. Allt är som vanligt! Puss
Maaddie!!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP