Darwin!

>> tisdag 20 april 2010

Har nu lämnat Australien för den här gången, imorgon dockar vi Bali och jag har hela dagen ledigt! Kommer inta stranden det första jag gör  Det är verkligen jättevarmt och fuktigt, men jag gillar det. Även om man går ut på däck sent på kvällen är det mycket varmare än inne. Häromdagen var vi i Darwin, inte lika fantastiskt som de andra hamnarna i Australien men det är alltid skoj att uppleva nya platser. Vi var och simmade (!) med krokodiler och avslutade dagen med att äta krokodil. Det var inte så hemskt, men kommer förmodligen inte att äta det igen. Man äter köttet friterat och det smakar som vit fisk. Det var en häftig upplevelse att vara så nära dom i vattnet. Jag och Camilla blev nersänkta i en bur av plexiglas med hål i botten så vi simmade runt i den. Lite läskigt när en bjässe på 800 kilo är öga mot öga med en och öppnar sitt enorma gap, fick nästan panik när jag insåg att jag stirrade rakt ner i gapet på han :P En av krokodilerna var filmstjärna i Crocodile Dundee.


Annars rullar det på i SPA:t, jag har dock varit ganska busy trots att det bara är 300 gäster ombord denna kryss och nästa kryss kommer det vara ännu mindre.


Hur mår ni hemma i vårsolen?

Nöjda efter simturen!


Kärlek!

Tillagad krokodil

Jag och Erica har smugit oss in i Officers Bar :P

After Work på 6 aft (crewarea ute på däck 6 ;))

Kramar till er alla!!!

2 kommentarer:

Homie,  21 april 2010 kl. 07:23  

..häftig med krokodil.......shit vad läskigt. BALI!!!!! avis!!!!!! säger inget mer....pussss

Anonym,  21 april 2010 kl. 12:54  

Hjärtat!!! Glad jag blir av att läsa din blogg, här hemma kan jag säga att jag saknar ditt galna humör! kom hem kom hem!! kom hem!!

PUSS LISA

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP