Senaste nytt!

>> lördag 20 november 2010

Har kryssat genom Panama kanalen, fantastiskt att se!



Varit i Colombia så nu har jag besökt alla våra kontinenter ;) Det är riktigt varmt nu kan jag meddela, för att inte tala om fuktigheten :P Annat än hemma i Sverige har jag sett på mammas blogg. Vet inte om jag längtar efter snö efter att ha varit i den här hettan, men som jag sagt, det ska bli skönt att komma hem :)


När vi var i Costa Rica åkte vi till regnskogen och provade på zip-lining, riktigt skoj! Badade i vattenfall och relaxade på en resort :)


Skulle ha dockat i Acapulco, men pga av kriminalitet, droger och kidnappning hoppade vi över det och ankrade utanför Huatulco istället. Då det var alldeles för mkt vågor kunde vi inte ta tendern in till hamn så vi kunde aldrig gå iland, typiskt. Det fick bli ett extra stopp i Puerto Vallarta, inte helt fel det heller. Åt frukostbuffé på en resort och latade oss på stranden ett par timmar.


Nästa hamn blir Los Angeles, sen påbörjar jag min allra sista kryss, känns overkligt att mitt äventyr nästan är slut!

Panamakanalen






Näst sista formalnight ;)

Party on 6 aft!

4 kommentarer:

Quila o Ronja 20 november 2010 kl. 22:26  

Hej Gumman!
Passa på att njuta sista veckan, sen blir det full fart här hemma, hihi

Härliga bilder

Ses snart (Känns konstigt att skriva det)
Kramar i stora lass
Mamma

Syster,  21 november 2010 kl. 15:48  

Hej systeryster!
Börjar bli dags att bygga lite bränna här så man inte ligger i lä när du kommer hem;)

Vad snygg du är i håret, klippt lite och kanske färgat, lr?:)

Nu börjar vi nedräkning på allvar, kuuuuuul!!!
Håller med mamma att det känns konstigt att skriva ses snart men det gör vi ju faktiskt:))

Pussar och kramar från oss alla

Anonym,  9 december 2010 kl. 17:33  

Hej! hoppas du kan svara! =)
Skulle du kunna rekommendera någon annan tjej nu att åka iväg och jobba så :)?
Skulle betyda jättemkt att få höra det av någon som har vart där!
Är det värt det, med tanke på att man är borta i 9 månader. Mvh Julia

Emmelie 12 december 2010 kl. 22:11  

Hej!
Jag kan verkligen rekommendera att åka iväg. Det är absolut ingen dans på rosor, en hel del jobb. Det är bara om du jobbar i SPA:t som du har 9 månaders kontrakt, de andra kontrakten ligger på mellan 4 och 6 månader. Men det är dessutom i SPA:t som du har mest ledig tid, du möjlighet att se massor :) Har du ingenting som binder dig här hemma tycker jag att du ska åka. Det har givit mig upplevelser och erfarenheter jag kan bära med mig hela livet!
Lycka till!
MVH Emmelie

Skicka en kommentar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP